poniedziałek, 26 maja 2014

Halibut z młodą kapustą

To danie jadłam będąc kiedyś w Norwegii. Nie wiem czy dokładnie je zapamiętałam, wiem, że zrobiło na mnie wrażenie połączenie ryby i kapusty. Było to bardzo smaczne, choć nam kapusta kojarzy się bardziej z kotletem schabowym.
Proporcja dla dwóch osób:

Halibut z młodą kapustą

2 filety z halibuta
½ małej główki młodej kapusty (jeśli jest „ścisła”, jeśli nie to cała)
4-5 plasterków chudego, wędzonego boczku
Sok z ½ cytryny
100ml białego, wytrawnego wina
100ml wody
1 łyżka masła
Liść laurowy, pieprz, sól, cukier
Pęczek posiekanego kopru, ja nie dodałam, bo nie znalazłam, to nie jest najpopularniejsza zielenina w Andaluzji





1. Kapustę poszatkować. Wrzucić na 1min do garnka z wrzącą, posoloną wodą i odcedzić na sicie. Przelać zimną wodą.
2. Sparzoną kapustę wkładamy do garnka i dodajemy łyżkę masła, liść laurowy, sól, pieprz, odrobinę cukru, pokrojony boczek, wlewamy wino, wodę i sok z cytryny, i gotujemy 10 – 15 min. Pod koniec gotowania dodajemy posiekany koperek.
3. Filety oprószamy pieprzem, solimy i smażymy na patelni z niewielką ilością oliwy.

4. Usmażoną rybę układamy na talerzu z kapustą i podajemy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz