piątek, 28 marca 2014

Sałatka z wędzonym łososiem i jajkami przepiórczymi

Muszę się wytłumaczyć z jednej rzeczy, a mianowicie z "udoskonalania" oryginalnych przepisów. Mam to po mojej Mamie. Doprowadzała nas do łez ze śmiechu (mnie i moją siostrę) kiedy czytając jakiś przepis mówiła:
- To nie może być dobre, trzeba dodać ze dwa jajka (trochę więcej masła, śmietany, cukru itd)
- Jak mam coś robić to niech to będzie dobre, a dobre będzie wtedy gdy coś poprawimy
Poprawiane przepisy rzadko się sprawdzały mimo że, moja Mama świetnie gotuje. Nikt tak nie piecze makowca, łamańców z makiem, jabłecznika, nie gotuje pierogów jak Ona.
W stosownym czasie podam przepis na Jej ciasto pierogowe. Sprawdza się przy pierogach na słodko i wytrawnych, jest mięciutkie, białe, pyszne i na pewno pełne glutenu (no trudno).
Z dzieciństwa najlepiej pamiętam Jej ciasto: na kruchym spodzie zapieczone pod bezą kwaśne porzeczki i agrest. Pycha. Zjadałyśmy kiedy jeszcze parzyło.
Dzisiaj na zimno sałatka z wędzonym łososiem i jajkami przepiórczymi.

Sałatka z wędzonym łososiem i jajkami przepiórczymi

garść różnych sałat, ja użyłam sałaty kędzierzawej białej i czerwonej, baby szpinaku, rukoli, ale możesz wziąć takie jakie lubisz
dojrzałe awokado
pomidor
kawałek czerwonej papryki
łagodna cebula
2 plastry łososia* może być wędzony lub marynowany
4-5 jajeczek przepiórczych, ugotowanych na twardo



 1. Sałaty połóż na talerzu, na nich ułóż ósemki pomidora, cząstki awokado, paski papryki, posyp cienko pokrojoną cebulą.
2. Posól i skrop oliwą. 
3. Na wierzchu sałaty ułóż paski łososia i połówki jajeczek.


 * Jeśli przypadkiem jesteś w Gdyni i masz czas przed południem, to w Orłowie przy molo, na przeciwko "Domku Żeromskiego", od wtorku do piątku, u rybaków możesz kupić wędzoną troć bałtycką. Rybacy wędzą ją na ciepło, mocząc przed tym w roztworze solanki i czegoś jeszcze, co powoduje że smak jest GENIALNY.
Ta sałatka zyskuje zupełnie inny wymiar, jeśli użyjemy troci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz