wtorek, 10 lutego 2015

Slow cooked pork sirloin / Wieprzowe polędwiczki wolno pieczone w niskiej temperatur


I prepared this dish from a special kind of pork. It's a breed from Spain and Portugal- cerdo iberico. The pigs spend the last 3-4 months of their life outside, eating only what they can find. It's mainly acorns from cork oaks. Pigs are also quite different, they are dark, not very big and have tall legs. They look similar to the boar. Their meat is dark (like game) and distinctive in taste

I bought the sirloin- solomillo de cerdo iberico. After I washed and dried them, I rubbed them with salt with garlic, herbs, pepper and olive oil. I am using a special thermometer for slow cooking.  Set it for 65C degrees (measured inside the roast). Put the sirloins on the baking tray and bake in 100C degrees. It takes about 2-2.5 hours. I served them with beetroots.





To danie przygotowałam z dość szczególnej wieprzowiny. Pochodzi ona z rasy świń hodowanych w Hiszpanii i Portugalii - cerdo iberico. Hodowla różni się od stosowanej w reszcie Europy tym, że świnki ostatnie 3-4 miesiące życia lub całe życie spędzają na wolności, żywiąc się tym co znajdą, a znajdują głównie żołędzie dębów korkowych.
Same świnki też znacznie różnią się od reszty ras. Są niezbyt wielkie, mają dość wysokie nogi i są brunatne. Przypominają mniejsze dziki. Ich mięso jest ciemne, jak dziczyzny i wyjątkowe w smaku.

Kupiłam polędwiczki - solomillo de cerdo iberico. Po umyciu i osuszeniu natarłam je solą z czosnkiem, ziołami, pieprzem i oliwą.
Ustawiłam termometr na 65st C (temperatura mierzona wewnątrz pieczeni) i włożyłam blachę z polędwiczkami do piekarnika nagrzanego do 100st C
Pieczenie trwa ok 2-2,5 godziny. Podałam je z buraczkami.




ZAPISKI KONSUMENTA.
Ojjjj... Konsument był zadowolony... :-) Mięso delikatne... Buraczki pyszne...
Konsument będzie to trochę pamiętał.... :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz